حتما با اسم و خاصیت مریم گلی آشنا می باشید . مریم گلی در ۲۰۰۱ تیتر گیاه سال را از سمت انجمن گیاهان دارویی بین‌المللی به خویش اختصاص داده است . این فرمان نشان از محبوبیت این گیاه پرخاصیت در عالم است . از خانواده‌ی نعناعیان است و سرشار است از فنولیک اسید , آنتی اکسیدان‌های متعدد و یکسری روغن گریز , که تمام آنها به داشتن پوستی محکم , صاف و قابل انعطاف یاری مینماید . دربردارنده بتا کاروتن است , ‌ به همین منظور یک ادله ضدسرطان به حساب می آید . این گیاه معطر با مزایایی که برای پوست داراست منزلت خیر و خوبی در صنعت محصول ها زیبایی و آرایشی به دست آورده است . به‌دنبال با ۳۵ مهم ترین خاصیت مریم گلی برای تندستی , پوست و گیسو آشنا می‌شویم .

خاصیت مریم گلی برای تندستی
۱ . با افسردگی میجنگد
مریم گلی به طور معمول به‌عنوان معالجه ارگانیک برای افسردگی مورد به کارگیری قرار می گیرد . وجود آنتی‌اکسیدان‌های بسیار مثل متین , آپژنین , و لوتئولین منجر میگردند تا به نیکی با افسردگی و استرس رویارویی نماید . نوشیدن یک فنجان دم کرده مریم گلی , شخص را شاداب میکند , در سود به شما امداد مي‌کند با اذهان منفی ناشی از افسردگی رویا رویی فرمایید و بر آنها فائق بیایید .

۲ . آلزایمر را معالجه می نماید
مریم گلی , در شرایطی که به‌طور منظم استعمال شود , به ارتقا توان خاطر امداد مینماید . از این‌رو , برای معالجه تلف کردن یاد من جمله فراموشی خفیف , پیشنهاد می شود . مریم گلی , همینطور , پردازش داده ها را در میان مبتلایان به چنین بیماری بهبود میبخشد .

۳ . برای دیابتی‌ها اثر گذار است
مطالعات نشان داده‌اند که‌این گیاه بضاعت و توان تحت آوردن مرحله کلسترول و همینطور تری گلیسیرید را در مبتلایان به دیابت مدل ۲ داراست . عصاره‌ی برگ این گیاه , خاصیت ضد هایپرگلیسمیک دارااست . همینطور اثبات شده‌است که پروفایل چربی مبتلایان به دیابت جور ۲ را بهبود می بخشد . از این رو , مبتلایان به دیابت جور ۲ می توانند از دم‌کرده این گیاه به‌عنوان چای یا این که از عصاره‌ی برگ‌های آن برای مراقبت پروفایل چربی‌شان به کارگیری نمایند .

۴ . ادله ارگانیک ضدالتهابی است
اثبات شده‌آست آنتی‌اکسیدان‌های جانور درین گیاه به بهبود موقعیت التهابی امداد می نمایند . به همین علت است که در موردها التهابی نظیر تصلب شرایین ( آترواسکلروزیس ) , آرتریت روماتوئید , و برونشیت به‌عنوان معالجه گیاهی مورد استعمال قرار می گیرد .

۵ . برای قلب موثر است
۲ قاشق چایخوری مریم گلی دربردارنده ۲۰ میلی‌گرم کلسیم و حجم نیکی پتاسیم است , که هر دوی آنان برای کارایی مطلوب سیستم قلبی عروقی و محافظت ریتم ضربان مداد مؤثر و اضطراری می‌باشند . این گیاه کلسترول ندارد و سدیم پاره ای داراست . از این‌رو , افرادی که از مشکلات کلسترول مشقت می برند می توانند از این گیاه به کار گیری نمایند و اختلالات قلبی و عروقی را برطرف نمایند .

۶ . مشکلات گوارشی را رفع میکند
برگ‌های این گیاه یک تونیک تحریک‌کننده‌ی خوب می‌باشند که می توانند از پیدایش مشکلات گوارشی پرهیز نمایند و درد معده را برطرف نمایند . چای مریم‌گلی علی الخصوص برای رفع این خلل مفید است . خاصیت ضد نفخ آن , علامتها سوء هاضمه را با تحریک ترشح شیره‌ی معده و کارایی پانکراس از دربین میبرد .

۷ . علامتها گاستروآنتریت ( بیماری التهاب معده‌ای روده‌ای ) را بهبود می دهد
مریم‌گلی را می‌توان تحت عنوان درمانی برای مشکلات دستگاه گوارش و دیس‌پپسی استفاده نمود . این گیاه دارویی امداد می نماید تا تهوع در معده‌ی خالی کاهش بیابد . علاوه بر این , پژوهش ها نشان میدهند که انفوزیون برگ مریم‌گلی , منجر کاهش نقص‌ گاستریت در درون معده می شود . این گیاه به التیام استفراغ که یکی نشانه ها گاستروآنتریت است , یاری می نماید .

۸ . سوزش راز دل را معالجه می‌نماید
برگ مریم‌گلی می تواند تحت عنوان درمانی برای التیام سوزش راز دل مصرف شود . مواد مفید مو جود در‌این برگ‌ها به در دست گرفتن اسید یاری میکنند و بدین ترتیب موجب التیام سوزش راز دل می گردند . این برگ‌ها همینطور به ترشح آنزیم



دو ارباب گیاه ,مریم ,خاصیت ,نمایند ,معالجه ,مشکلات ,خاصیت مریم ,درمانی برای ,التیام سوزش ,عنوان درمانی ,برطرف نمایند منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

آگهی استخدام دانلود برای شما زودتر closed مقالات پزشکی بهترین متخصص زنان , ارولوژی , مغز و اعصاب و ... فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی هیوندای ون چوب فروش تجهیزات غیرمخرب جوش اطلاع رسانی